Tuesday, August 3, 2010

Schnibbles Again...

I know, AGAIN I'm talking about Schnibbles...but I had to, because I've met the deadline of the July Schnibbles (Joy Luck) and finished the quilt top. And again, it has to wait to be quilted until batting supplies are purchased... This time I had a blast sorting the pieces for the center panels. Not long ago I only had my 'design floor' on which the blocks always slipped...but I took this frame (and AGAIN it's a thing I bought from IKEA some time ago) and fixed some old molleton with spray adhesive. Now I can easily put the pieces on the frame to audition the placement without pinning them down.

SCHON WIEDER geht's um Schnibbles...aber das muss sein, da ich das Juli-Schnibbles-Top (Joy Luck) gerade fertig bekommen habe. Auch das muss leider warten, bis neuer Vlies-Nachschub eingetroffen ist... Beim Nähen bzw. Auslegen der Teile hatte ich super viel Spaß, da ich meinen neuen 'Design-Bilderrahmen' eingeweiht habe. Bisher musste mein 'Design Boden' dafür heralten - und mit den herumrutschenden Teilen war das meist nicht so lustig....ich hab diesen Rahmen (SCHON wieder IKEA) mit altem Molton-Tuch bespannt, das ich mit Sprühkleber fixiert habe. Jetzt kann ich die einzelnen Teile einfach andrücken während ich den richtigen Platz finde.
Joy Luck on my 'design frame'
While assembling the quilt top I had a serious Homer-Simpson-like D'OH moment when I forgot to pin the coin rows - the blocks shifted so badly I had to rip out everything (the points only look like they are bitten off because I didn't press the sashing strip...at least I got this right the first time ;o) ).

Während des Zusammennähens gab es einen Homer-Simpson-D'OH-Moment, da ich zwischendurch vergessen habe, die einzelnen Reihen beim zusammennähen des Sashings festzustecken, so dass sie natürlich arg gegeneinander verschoben wurden (die Spitzen sehen nur so abgefressen aus, da ich mir das Bügeln vor dem Auftrennen gespart habe...wenigstens die waren gleich beim ersten Mal o.k. ;o) ).
Coins - misaligned
Despite this minor hiccup I finished 'Joy Luck' and I am really pleased with the result. The quilt (top) has the feel of Japanese lanterns...so I have to find a catching name that reflects this...

Trotzdem hab ich 'Joy Luck' fertig gestellt und ich bin wirklich zufrieden mit dem Ergebnis. Der Quilt (naja, das Quilttop) erinnert mich an japanische Lampions...ich muss mir noch einen passenden Namen überlegen, der das irgendwie reflektiert...
Yet to be named 'Joy Luck' Schnibbles quilt top

I added the new quilt top to my stack of quilts & flimsies...a great place to wait to be quilted ;o).

Das Quilttop wartet nun auf meinem Quilt- & Flimsy-Stapel darauf, zu einem Quilt zu werden...
Quilts & Flimsies
This month Sherri & Sinta give us the choice between two patterns which are featured in Carrie's book 'Schnibbles, Times Two'. I opted for 'Short Story' and 'Bliss' by bonnie & camille. If I have had two Layer Cakes I'd definitely make the larger quilt, but the small one is just fine. I started cutting the Charm Pack pieces - now I only have to find a matching cream/white background fabric. 
Hmmm...I will probably make it larger, because I was lucky enough to get 4 Charm Packs for a good price on ebay. And look how GORGEOUS 'Short Story' is made with theese yummy fabrics: Darlene of Quilting Daze fame already finished the larger version!

Für diesen Monat gaben uns Sherri & Sinta die Wahl zwischen zwei Schnibbles, die beide auch in Carries Buch 'Schnibbles, Times Two'. Ich habe mich für 'Short Story' und 'Bliss' von bonnie & camille entschieden. Hätte ich zwei Layer Cakes gehabt, ich hätte den größeren Quilt in Angriff genommen, aber der kleine wird auch toll. Die Teile der Charm Packs sind schon geschnitten - jetzt muss ich nur noch ein geeigneten Rückseitenstoff (creme/weiß) finden.
Hmmm...wahrscheinlich werde ich ihn ein bisschen größer machen, da ich bei ebay gleich 4 Charm Packs ersteigert habe. Darlene (Quilting Daze) hatte die gleiche Idee - sie hat bereits das große 'Short Story'-Quilttop fertig!
 Bye for now, Julia

ETA: oops, totally goofed with the names - I meant that I decided to make 'Short Story', the quilt with the double hour glass blocks...;o)

Nachtrag: ups, ich hab die Namen der Quilts total durcheinander gebracht - ich meinte eigentlich 'Short Story', den Quilt mit den Double Hour Glass Blöcken...;o)

6 comments:

  1. Love your quilt! I used Moda Bella Bleached White with my Bliss quilt...can't remember if I told you that before or not...but it matches really well.

    ReplyDelete
  2. Its wonderful Julia... love the Martinique fabrics... it is them.. right..:o) I told you... its a lot of D´oh moments.... ;o))
    Havent quite decided on which one yet.. but I think it will be Short Story..:o))

    ReplyDelete
  3. Ich liebe diese kleinen Schnibbels Quilts. Muss nur noch eine Quelle in DE oder Europa ausfindig machen, wo man die Vorlagen bekommt.

    ReplyDelete
  4. Congratulations for the work and the Blog
    You have good taste
    Invite you to visit my blog
    Hugs from Brazil
    Fernanda Felix

    ReplyDelete

Danke, dass Du Dir die Zeit nimmst, einen Kommentar zu hinterlassen - ich freue mich über jeden einzelnen!

Thanks for taking the time commenting on my blog - I appreciate every single one!