Friday, August 6, 2010

Friday Fabric Focus - {Hushabye}

Friday again! Last week there weren't any fabric to focus on...well, only finished items made of fabric ;o). Today's spotlight is an older line of Tula Pink, 'Hushabye'. I have to say that I first couldn't really understand all the 'Tula-Mania' that's going on in blogland...often, the prints weren't just my colors...but I sure fell in love with her incredible detailed designs... when 'Hushabye' was released with its soft colors that spoke to me ;o) I decided to make a quilt with it...but somehow something always got in my way (read: other fabric).

Und wieder ist Freitag! Letzte Woche gab es ja keinen FFF - dafür gibt's heute eine ältere Kollektion von Tula Pink, 'Hushabye. Obwohl ich anfangs den Hype um die Stoffe nicht ganz so verstanden habe, war ich doch gleich begeistert von den wunderschönen detaillierten Designs...obwohl meist die Farben nicht ganz so mein Ding waren...als 'Hushabye' dann irgendwann 'raus kam, wollte ich unbedingt einen Quilt mit diesen zarten Stöffchen machen... aber irgendwie kam irgendwas immer dazwischen (sprich: andere Stöffchen).
Hushabye by Tula Pink
When my Dear Sister asked for a new quilt for her new home (that has yet to be finished) I was so happy that I could enthuse her for these fabrics *yay*. I even found a fat quarter bundle online. After searching through many books, patterns, blogs etc. we settled for a Miss Rosie's design...and then for another...and then...heehee, you get the picture ;o) ...finally we settled for a bigger version of Roslyn Mirrington's (of Bloom fame) 'Sweet Menagerie' quilt which was featured at the Moda Bake Shop last year...the photo below shows an enlarged version (with help of Photoshop) of the original quilt made by Roslyn:

Umso mehr hab ich mich gefreut, als meine Schwester einen Quilt für ihr neues Zuhause (das sich noch in der Entstehungsphase befindet) haben wollte und ich sie für genau diese Stoffe begeistern konnte *freu*. Und ich habe sogar noch ein Fat Quarter Bundle günstig ergattern können. Nach endlosem Suchen in diversen Büchern, Anleitungen, Blogs etc. hatten wir uns für ein Miss Rosie's Design entschieden...und dann für ein anderes... und dann...hihi...das könnte ich noch eine Weile weiter führen ;o) ...schließlich haben wir uns aber auf eine größere Version von 'Sweet Menagerie' von Roslyn Mirrington (Bloom) geeinigt, das letztes Jahr als Tutorial im Moda Bakeshop vorgestellt wurde...das folgende Foto zeigt die "gephotoshoppte", d. h. vergrößerte Version des Originalquilts aus dem Tutorial, es ist also NICHT MEIN EIGENER QUILT!:
'Sweet Menagerie' Quilt by Roslyn Mirrington of Bloom for Moda Bake Shop - enlarged with PSE ;o)
Next up is doing the math to see whether I need additional yardage & then I'll probably have to join the 'Tula-maniacs' in search of some more 'Hushabye' ;o).
BTW, can't wait for Tula's new collection, 'Parisville' for Free Spirit. It's promising to be...interesting ;o).

Als nächstes werde ich ein bisschen rechnen müssen, ob die Stoffe dafür auch langen & dann werde ich mich wohl den 'Tula-Maniacs' anschließen und das Netz nach noch mehr 'Hushabye' durchkämmen ;o).
Übrigens, ich bin schon neugierig auf Tulas neue Kollektion, 'Parisville' für Free Spirit. Ich denke, sie wird...interessant werden ;o).

Have a great weekend,
Julia

4 comments:

  1. WOW
    Was für ein wundervoller Quilt.

    Gela

    ReplyDelete
  2. Lovely fabrics and a wonderful quilt :)

    ReplyDelete
  3. ...dein Quilt ist
    traumhaft schön,

    liebe Grüße
    agnes

    ReplyDelete

Danke, dass Du Dir die Zeit nimmst, einen Kommentar zu hinterlassen - ich freue mich über jeden einzelnen!

Thanks for taking the time commenting on my blog - I appreciate every single one!